Steyr Puch Haflinger
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Gelenkwelle Haflinger CH Armee Baujahr 1962 Manschettenwechsel

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Werner Weiler Posted: Thu, May 23 2019 12:35 | IP-Adresse ist Registriert

Hallo Experten,

an meinem Hafi ist vorne links die Manchette gerissen. Ich habe mir eine Manschette von Autoquariat besogt und wollte nun fragen, was beim Wechsel zu beachten ist. Bitte habt Nachsicht, ich  bin Anfänger und möchte nichts falsch machen.

Grüße

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John Bennett Antwort zu Thu, May 23 2019 21:08 | IP-Adresse ist Registriert

Which cuff it torn? The one near the differential or the one near the wheel?

For the one near the differential, which sort of cuff have you got? There are two sorts:-

1. All one piece, you have to dismantle the hub and preferably the axle arm in order to get the drive shaft through the cuff. then re-assemble the axle arm back on to the differential side plate. then struggle to get the rubber cuff on both sides of the gap.

The second sort is a split cuff - like the one above but with a cut in it allowing you to place in the gap without having to dismantle anything. put it with the split pointing to the front of the vehicle and underneath the axle arm. Use some non-hardening gasket sealant on all the surfaces when you put it on.

 

Only the early Haflingers had a rubber cuff on the universal joint near the wheel. To fit this you have to dismantle the hub (remove the swivel pins, disconnect the brake pipe). Then pull teh hub from the axle arm. Now you have access to the rubber cuff.

 

Heat the rubber cuffs in hot water for 5 minutes before you fit them to make them soft and stretchy!

 

John

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Michael Janczer Antwort zu Sun, Jun 2 2019 12:01 | IP-Adresse ist Registriert

Meinst du mit "gerissener Manschette" jene auf der Antriebswelle (Mk 1 Haflinger) oder den Faltenbalg der zwischen dem Schwingarm und dem Differentialgehäuse liegt?

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Werner Weiler Antwort zu Sun, Jun 2 2019 12:19 | IP-Adresse ist Registriert

Vielen Dank für die Antworten.

Ich habe einen Haflinger Baujahr 1962, also Mk1.

Es ist die Manschette in Radnähe.

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John Bennett Antwort zu Mon, Jun 3 2019 8:28 | IP-Adresse ist Registriert

Disconnect the brake line.

Remove the top and bottom swivel pins.

Pull the hub from the drive shaft.

Remove old split rubber cuff.

Put new rubber cuff on after filling CV joint with new grease as per the manual.

Slide drive shaft back into axle.

Replace top and bottom swivel pins.

Reconnect brake line and bleed brake.

 

Job done!

 

John

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Werner Weiler Antwort zu Tue, Jun 4 2019 9:54 | IP-Adresse ist Registriert

Danke,

das Internet ist eine feine Sache! Ich habe einen Beitrag gefunden, der die Vorgehensweise hervoragend beschreibt.

https://www.steyr-puch.org/2019/02/10/haflinger-gruppe-6/#more-2637

Ich denke, dass auch hier nicht nur hochkarätige Exxperten sind, die davon profitieren können.

Gruß

 

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